Julpyssel

Igår var det dags för julpyssel ihop med några vänner. Resultatet blev två kransar att hänga på ytterdörren. Den ena gjorde jag från scratch själv och den andra använde jag ett utsågat hjärta som grund.

Så här gjorde jag den som jag gjorde själv från grunden:

Jag använde svetstråd och formade den till ett hjärta, sedan plockade jag lite björkris och band runt för att få en lite grövre grund. Band en del ris snett över hjärtat för att lite av riset skulle synas som dekoration. Därefter klädde jag den med granris, började i mitten uppe på hjärtat och gick ner mot botten från båda hållen för att få kransen så jämn som möjligt. Till dekoration använde jag polkagrisstänger, julgranspynt, och en träskylt med hjärta på som jag skrev "God Jul" på.

Reslutatet blev ganska bra måste jag säga :)



Den andra kransen som jag gjorde använde jag mossa och guldigt julgranspynt till. Den kransen fick mamma och jag har ingen bild på den än, men det kommer.

Idag har jag satt fram adventsljusstakar och hängt upp julgardiner, mysigt blir det tycker jag. Hoppas bara att vädret blir bättre snart. Trött på allt regn...

Ha en mysig första advent i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0