Färger

Jag tycker det är väldigt roligt med färger. Nu på hösten t.ex. finns det mängde med fina färger ute i naturen som liksom förgyller att det just nu är höst som kanske av många uppfattas som en tråkig årstid. Jag älskar hösten just för alla färgers skull och för att man nu kan börja mysa inne med massa tända ljus. Det är hur skönt som helst att burra upp sig i soffan med en filt, tända en massa ljus och läsa en bra bok eller titta på en härlig film.

Att jag gillar färger syns kanske hemma också (för er som varit på besök), för det skulle aldrig falla mig in att bara ha vit inredning hemma. Det är jättefint hos andra, men jag vill ha färg :). Jag har gärna vita väggar men då går jag lös på inredningen istället och sätter färg på rummet på det sättet. Jag vill ha massa färger :) Haha ibland kanske för många till och med. Just nu håller vi på att renoverar som ni kanske har läst innan, och när vi nu ska bestämma hur det nya ska se ut så har vi fått ett problem... jag vill ha en cerice fondvägg i hallen/trappuppgången... nu tycker ni kanske att jag är helt galen, men det skulle bli sååå himla fint! (ihop med i övrigt vita väggar och grått golv)! Vi får väl se hur det blir... önska mig lycka till :D

Färger är roligt när man målar tavlor också. Spännande att prova nya kombinationer eller sådant man vet fungerar ihop sedan tidigare. Om jag nu inte får igenom min plan med cerice (går även bra med annan stark färg) fondvägg hemma så ska vi i alla fall ha massa färgsprakande tavlor på den väggen.

På pysselfronten är det fullt upp hemma, vilket är väldigt roligt!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0